.ff-form .ff-powered-img img { border: solid 1px rgba(0, 0, 0, 0.1); border-radius: 6px; width: auto; height: 0; }
top of page

Botst u op een supply chain-probleem
in een van de volgende disciplines: 

 

 Sales 
 Customer service 
 Planning/logistiek 
 Productie 
 Inkoop 
 Installatie & onderhoud 
 Administratie 
 Finance 
 Werkkapitaal 

Service en installatie >

Inkoop >

Finance >

Planning & logistiek >

Customer service >

Productie >

Administratie

Sales > 

 Sales 
  • "Onze verkopers verliezen te veel tijd bij klanten met te weinig potentieel."

  • "Onze klanten eisen meer korting omdat we onze leveringstermijn niet halen."

  • "Onze verkopers bieden slimme contracten aan, die niet passen in ons ERP-systeem."

O_POSE_08.png
 Customer service 
  • "We kunnen klanten niet correct informeren door een vaak dubbelzinnige orderstatus."

  • "Te veel orders worden fout of onvolledig ingegeven."

  • "We krijgen maatwerk vaak niet op tijd geleverd."

O_POSE_08.png
 Inkoop 
  • "De leveringen worden niet gebundeld door onrealistische minimumvoorraden."

  • "De leveranciers leveren te traag, zodat wij onze beloftes niet waarmaken."

  • "De leveringskosten liggen hoger dan verwacht en zetten onze marges onder druk."

O_POSE_08.png
 Productie 
  • "Klanten klagen over kwaliteitsissues, die we zelf niet opmerkten."

  • "We compenseren productiefouten met extra klantbezoeken en creditnota’s."

  • "Collega’s en klanten klagen dat we onze planning niet halen."

O_POSE_08.png
 Planning & logistiek 
  • "We lopen verkoop mis omdat onze voorraadniveaus niet kloppen."

  • "We kunnen de extra maatwerkverkoop t.o.v. de forecast niet bijbenen."

  • "We dreigen grote klanten te verliezen omdat we hun SLA’s niet halen."

O_POSE_08.png
 Installatie en onderhoud 
  • "Onze monteurs halen hun normtijden niet door onduidelijke klantafspraken en admin."

  • "Ze missen wisselstukken door een te bruuske downsizing van ons productassortiment."

  • "De klantrapportages zijn foutief door onnauwkeurige registratie bij de klant."

O_POSE_08.png
 Finance 
  • "Onze cijfers stroken niet met die van de business units."

  • "Creditnota’s maskeren verdoken kortingen."

  • "Kortingen compenseren niet-gehaalde levertermijnen."

O_POSE_08.png
 Administratie 
  • "Door foute productprijzen moeten we facturen manueel corrigeren"

  • "Door plotse boeking van achterstallige inkooporders neemt de marge een duikvlucht."

  • "We corrigeren fouten met ‘vrijetekst’-facturen, die niet aan een order gealloceerd zijn."

O_POSE_08.png
 Werkkapitaal 
  • “Rush orders compenseren noodgedwongen bevoorradingsfouten.”

  • “Backorders en gemiste verkoop weerspiegelen een onevenwichtige voorraad.”

  • “De afschrijving van de ‘dode stock’ loopt op door de te grote productportfolio.”

O_POSE_08.png

Dan hebt u een dataprobleem!

 

  • Klantenklachten en interne spanningen? 

  • Productieblunders en logistieke problemen?

  • Administratieve rompslomp en verdoken kosten?

  
Elk incident in de supply chain is de uiting van een onderliggend dataprobleem. Oh, uw bedrijf heeft vast genoeg data. Maar het reikt ze aan de leidinggevenden niet aan als inzichten voor actie.
 

dataprobleem

Ziet iedereen de essentie in één oogopslag?

Zijn uw bedrijfsdata niet hapklaar? Dan leiden ze tot een ketting van problemen:

 

  1. Geen enkele betrokkene kan in één oogopslag de juiste conclusies trekken.

  2. Iedereen interpreteert de data dus maar op zijn eigen manier.

  3. De diverse 'oplossingen' lopen elkaar voor de voeten.

  4. De supply chain-incidenten stapelen zich op.
    Door de interne conflicten zakt de moed de betrokkenen in de schoenen.

 
 

Patchwork of duurzaam effect?

Botst u op een supply chain-probleem? Dan hebt u twee mogelijkheden:

  • OF: hanteer patchwork. Los het incident symptomatisch op. En wacht tot het etterende dataprobleem u via een nieuw voorval het leven zuur maakt.
     

  • OF: draai de klok terug. Laat OptimEyes het onderliggende dataprobleem opsnorren en oplossen. Dan verdwijnt het supply-chainprobleem als sneeuw voor de zon. En duikt het niet opnieuw op in een andere vorm.


 

Haal met al uw mensen het beste al uit uw data

Botst u op een supply chain-probleem? Dan fikst OptimEyes het.
Hoe? We pakken het onderliggende dataprobleem aan.
Zo selecteren we de juiste acties om het uit de wereld te helpen.
En verankeren we die oplossing in het gedrag van uw medewerkers.

 

Merkt u dat onze aanpak werkt? Dan bent u klaar om andere hardnekkige businessproblemen aan te pakken. Of om onvermoede opportuniteiten te grijpen.
 
Geef uw bedrijf de slagkracht die het verdient door uw data te activeren:

  • Uw bedrijfsplannen worden werkelijkheid.

  • Uw medewerkers krijgen het eigenaarschap, terwijl u de touwtjes in handen houdt.

  • U wijdt zich aan uw echte meerwaarde: strategisch en tactisch inzicht.

O_POSE_04.png
Afbeelding1.jpg
logo-recticel.png
Logo bleckmann.png
bottom of page