Context is king
 

Bedrijfsdata zijn wat ze zijn: data. Kil en ongenaakbaar. 0 of 1.
Eigenlijk zijn ze volstrekt betekenisloos: ze geven zelf geen enkele richting aan.
Ons brein moet ze interpreteren door ze in hun context te plaatsen.
En voor die context zorgt OptimEyes.

Bekijk eens deze figuur.

Er staat wat er staat:
data, die zijn wat ze zijn:


Maar is dat wel zo?

Want leest u van links naar rechts, dan ziet u ‘B’ staan.
En van boven naar onder ‘13’.
 
De leesrichting, de context, bepaalt uw interpretatie van de data. Zonder die verrijkende context blijven de data betekenisloos, want dubbelzinnig.

OptimEyes zet context aan het werk

 

Op het niet oppikken van de context lopen al te veel bedrijfsprojecten zich te pletter. Daarom huldigt OptimEyes het motto: ‘Context is king’. 

 

Enkele voorbeelden.

 

  • De strategische kloof die gaapt tussen denkers en doeners. Waardoor de plannen van bovenaf niet worden gehaald. Context creëert betrokkenheid.



     

  • De manager die brandjes blust, omdat alle individuele informatie die hem bereikt, even belangrijk lijkt. Waardoor hij zich ervan gaat afschermen door van de werkvloer weg te blijven. De oplossing? Context filtert de ruis weg.
     


     

  • De operator die het overzicht kwijt geraakt. Context leidt hem visueel naar de data die hij nodig heeft. Waarom? Context scherpt de beleving aan.
     
    Zoals in dit voorbeeld van de OptimEyes-cockpit voor de verantwoordelijke van een boorplatform. Die ziet in één oogopslag waar een afwijkende meting zich bevindt, welk risico er dus mee gemoeid is, en hoe dringend zijn actie is.

 


​​
 

Het is duidelijk: data zonder context zijn volstrekt waardeloos.

 
Alleen door context krijgen data betekenis, leiden ze tot inzichten. zetten ze aan tot actie, en monden ze uit in resultaat.

Context is king.
En OptimEyes zijn raadsheer.

 

 

 

Privacy policy   *     Bel ons nu    *    Contact